Vanaf 2 juni heeft u de mogelijkheid om uw dossier in te zien via het cliëntportaal. Met deze brief en werkwijze informeren wij u hier graag over.
Belangrijk: Wanneer u wordt uitgenodigd voor een intake krijgt u een uitnodiging op het bij ons bekende e-mailadres om een account aan te maken. (U bent dit uiteraard niet verplicht). Vanaf dat moment kunnen documenten, verslagen en afspraken in de cliëntenportaal zichtbaar worden gemaakt. De behandelaar bepaalt per onderdeel of deze wel of niet zichtbaar is voor u.
De mail die u krijgt ziet er uit zoals onderstaand bericht:
U kunt vervolgens klikken op de link en wordt dan doorgeleid naar het volgende registratiescherm:
U mag zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Deze gegevens zijn privé en alleen voor u bestemd. Ook uw behandelaar of een andere medewerker van epp GGZ zal nooit om uw inloggegevens vragen.
Nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord heeft gekozen, klikt u op ‘volgende’. Hierna krijgt u het volgende registratiescherm te zien:
Op datzelfde moment wordt er door het systeem een SMS-bericht verzonden naar het bij ons bekende mobiele telefoonnummer. De 6 cijfers uit het SMS-bericht kunt u invullen bij ‘verificatiecode’. Hiermee heeft u de registratie voltooid en kunt u gebruik maken van het cliëntportaal. Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat uw gegevens zijn verwerkt en beschikbaar zijn in uw cliëntportaal.
In het cliëntportaal worden de volgende zaken zichtbaar:
– Gespreksverslagen van uw afspraken;
– Documenten zoals brieven voor de huisarts en onderzoeksverslagen;
– Afspraken (zowel historie als toekomst);
– Contacten (bijvoorbeeld uw partner/familielid/andere hulpverlener).
Dit ziet er voor u als volgt uit:
Bijzonderheden
Het cliëntportaal is ingericht om u te informeren, u kunt hier zelf geen wijzigingen in aanbrengen. Wanneer u afspraken wilt annuleren, kunt u telefonisch contact opnemen met ons secretariaat. Het cliëntportaal is een veilige digitale omgeving. Wanneer u documenten of andere informatie downloadt of uitprint, kan epp niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of duplicatie van deze informatie.
Helaas is het nu nog niet mogelijk om meerdere contactpersonen/ouders/verzorgers het dossier in te laten zien, omdat het systeem deze mogelijkheid nog niet biedt. Er wordt door de aanbieder hard aan gewerkt om dit op korte termijn wel mogelijk te maken.
Mocht u inhoudelijke vragen hebben over wat u leest in uw dossier, bespreek dit dan altijd met uw behandelaar.
Nadat uw behandeling is afgesloten houdt u nog 20 jaar toegang tot uw dossier. Dit is de wettelijke termijn voor het bewaren van uw dossier.
Mocht u na deze informatie nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ons secretariaat.